Forat de 100 milions per tapar els sots de les carreteres
La National Roads Authority (NRA) ha vist com la partida econòmica que li assigna el Pressupost 2013 es queda curta d’uns 100 milions d’euros respecte al que es necessitaria per tapar els forats que té detectats. La delicada situació de les finances públiques farà que es construeixin molts pocs quilòmetres de noves vies obligant l’NRA a destinar la major part dels diners disponibles a mantenir la xarxa actual. Nogensmenys, ni amb això n’hi haurà prou i s’hauran de posposar alguns treballs de manteniment per a l’any següent.
El problema s’agreuja pel fet que el paviment de les carreteres té una vida útil d’entre 7 i 20 anys i actualment ja hi ha alguns projectes construïts durant els anys bojos del Celtic Tiger, època en què es van inverir 8.000 milions d’euros, que ja comencen a necessitar un retoc, sobretot pels forats (potholes). A més, quant més es tarda a fer la reparació més elevat n’és el cost.
Fred Barry, director general de l’NRA, ha afirmat que un equip d’especialistes farà una auditoria dels 3.000 quilòmetres de carreteres nacionals per tal de saber quines són les que requereixen una actuació més urgent. La urgència vindrà determinada per criteris de seguretat i segons Barry, no hi haurà cap carretera que no tingui unes condicions mínimament acceptables.
Font: Irish Independent