Iarnród Éireann té vagons per a donar i per a vendre
L’empresa pública de ferrocarril Iarnród Éireann volia vendre a altres operadors 90 vagons del model MKIII dels 180 que a mitjan vuitanta va comprar a Corea del Sud però l’anunci publicat l’any 2010 no ha generat gaire interès entre els compradors potencials a l’estranger i els vagons han estat acumulant pols a les cotxeres de Dublin, Waterford i Dundalk (Comtat de Louth).
Així doncs l’anunci ha patit un canvi i ara Iarnród Éireann ha endegat un concurs públic a la recerca d’ofertes d’empreses interessades a comprar els vagons, desmantellar-los i vendre’ls com a ferralla. Aquesta és la liquidació de material ferroviari més important de la història de l’Estat irlandès i arriba poques setmanes després que CIÉ, el conglomerat d’empreses de transport públic, rebés una injecció de 36 milions d’euros per part del govern.
El model MKIII, utilitzat per als recorreguts Intercity, va convertir-se en una icona del ferrocarril a Irlanda pel seu cridaner color carbassa però ha quedat obsolet al costat de les unitats més noves comprades durant els anys bojos del Celtic Tiger quan el govern va decidir que el país passaria de tenir la flota de trens més antiga d’Europa a la més moderna.
Una altra opció que s’havia pensat era d’utilitzar-los per a la línia Dublin-Belfast quan hi havia l’objectiu de posar un tren cada hora però el projecte no va materialitzar-se, en part, per la millora en les comunicacions viàries entre les dues ciutats més poblades de l’illa i alhora per la crisi, que van fer disminuir la demanda. Un altre problema és la reducció dels nolis de mercaderies que ha fet que també sobrin locomotores.
Font: Irish Times