Augment dels talls de subministrament per impagament
Segons dades facilitades per la Comissió Reguladora de l’Energia (CER), durant el primer trimestre de l’any les desconnexions de subministrament de gas per impagament van afectar a 1.892 clients, xifra que representa un augment de 1.215 respecte el mateix període de l’any passat en què en van ser 677; la majoria són clients de Bord Gáis. El panorama al mercat elèctric és força semblant i les desconnexions van passar de 3.298 de gener a març de l’any passat fins a les 5.063 d’enguany; en aquest cas la majoria són d’Airtricity.
Tant Bord Gáis com Airtricity s’han defensat dient que fan tot el possible abans de tallar el subministrament, per exemple acordar un pla de pagaments ajustat a la capacitat de pagament del client o instal·lant un comptador que se li pot carregar crèdit com si fos un telèfon mòbil. Nogensmenys, el portaveu del CER, Andrew Ebrill, creu que el nombre de desconnexions és massa elevat i han decidit de contractar una empresa perquè intenti esbrinar-ne la causa. En aquest sentit la CER estima que el 58% dels talls de gas i el 30% d’electricitat tenen relació amb habitatges buits.
Font: Irish Independent