S’acaba el temps per als panells publicitaris de JCDecaux

S’acaba el temps per als panells publicitaris de JCDecaux Un panell de JCDecaux a Dorset Street, Dublin 7 / Foto: Liffey

El reeixit bicing de la capital irlandesa, conegut com a Dublin Bikes i amb unes bicicletes que amb el seu característic parafang de color blau ja han esdevingut una icona de la ciutat, va engegar gràcies a un acord signat el 2007 entre el Comú i l’empresa de publicitat JCDecaux, que es va comprometre a aportar els fons necessaris per a proveir i gestionar un parc de 450 bicicletes a canvi de poder instal·lar setanta panells publicitaris en diversos punts de Dublin.

Com que la cosa va funcionar molt bé i ben aviat va fer-se evident que mancaven bicicletes, el Comú va acordar de permetre la instal·lació, de manera esglaonada, de deu panells publicitaris addicionals a canvi de cent bicicletes més; els darrers quatre panells van instal·lar-se l’any 2016. D’altra banda, tant de panell per aquí i per allà així com les seves dimensions van provocar moltes objeccions, que finalment van quedar en no res.

Tanmateix, una de les condicions a l’hora d’aprovar els panells és que serien retirats al cap de quinze anys llevat que JCDecaux presentés una nova sol·licitud i fos acceptada pel Comú; tenint en compte que els primers panells van començar a instal·lar-se l’any 2008, un any abans que engeguessin les Dublin Bikes, la data de desmantellament per a alguns d’ells serà durant aquest any, tot i que JCDecaux ja ha començat a moure fils, però no per a mantenir-los sinó per a reemplaçar-los, amb una tecnologia digital més avançada.

En aquest sentit, el passat mes de desembre la companyia publicitària va presentar quinze sol·licituds, quatre de les quals per a millorar els panells instal·lats l’any 2016, que són els més nous; de les altres onze, el Comú n’ha aprovades tres, una l’ha declarada invàlida per un error a la sol·licitud, una l’ha refusada -a Church Street (Smithfield), perquè no encaixa amb l’entorn- i les set restants requeriran informació addicional perquè els responsables d’Urbanisme hi puguin donar el seu vistiplau, puix que sembla que són molt a prop d’habitatges i els llums LED generen molta contaminació lumínica.

Per la seva banda, JCDecaux ha assegurat que els primers panells instal·lats l’any 2008 encara compleixen amb la normativa urbanística i que contribueixen a finançar les Dublin Bikes; a més, l’empresa ha recordat que alguns panells tenen un contracte vàlid fins al 2027.

Font: The Irish Times

Torna a dalt