Es desempallega de Nike afegint dues lletres al nom

Es desempallega de Nike afegint dues lletres al nom La nova retolació a l'antiga Swoosh d'Abbey Street / Foto: Liffey

Sembla que la batalla a l’estil David contra Goliat que s’havia anunciat entre la multinacional de material esportiu Nike i una botiga de vambes, roba i accessoris en règim de consignació* situada als números 6 i 7 d’Upper Abbey Street (Dublin 1) quedarà en un no res després d’un simple afegit de dues lletres al nom de l’establiment, fundat a principi del 2022 per Brandon Buckley, un jove emprenedor que llavors només tenia setze anys.

La història es remunta al maig del 2022 quan Nike va enviar una carta a Buckley demanant-li que canviés el nom de la botiga, Swoosh, atès que així és com s’anomena el conegudíssim logotip de la multinacional, que va ser dissenyat l’any 1971 i que fa que als productes que comercialitza no hi calgui posar la marca, amb el Swoosh n’hi ha prou. Nike també li exigia que no fes servir aquesta paraula en cap comunicació com web, publicitat o rètols i fins i tot va demanar que els transferís el domini d’internet swoosh.ie.

Amb tot, les amenaces de Nike de dur el cas al jutjat si la disputa no es resolia d’una manera amistosa no van tenir cap efecte en Buckley, que va continuar amb la seva activitat, que li va força bé perquè en només un any ja ha esdevingut un referent entre els amants de les vambes i de la roba esportiva, arribant a organitzar trobades i patrocinant activitats.

Veient que Buckley els havia ignorat i que el cas no es resoldria amistosament, Nike va emetre un ultimàtum alertant que la visita al jutjat per part dels seus advocats era imminent. En aquesta ocasió, sembla que el jove empresari ha cedit una mica i ha trobat una manera de mantenir el nom original gairebé intacte, però que alhora compleix amb les exigències de Nike.

En aquest sentit, la solució ha estat afegir dues lletres a Swoosh, fent un participi, és a dir, que el nom ha passat de Swoosh a Swooshed; a més, ha esborrat el logo de Nike que hi havia en una vamba il·lustrada a la façana (foto a sota). D’altra banda, no se sap si el canvi s’ha fet després de consultar Nike per a veure si hi tenien cap objecció, però el rètol exterior de la botiga i el web ja incorporen les dues lletres.

*Hom porta unes vambes a la botiga, se li fan unes comprovacions (estat, origen, autenticitat, etc.), els posen un preu, s’obre un compte per internet en què hom pot veure l’estatus i quan es venen, es fa una transferència o pagament en efectiu per un import d’entre un 10% i un 25% del preu en concepte de comissió.

Retolació abans del canvi / Liffey

Torna a dalt