Tarifes d'hotel pels núvols pels concerts de Garth Brooks

En comparació amb altres capitals, Dublin és un lloc amb un nombre de places hoteleres força limitat i això fa que cada vegada que hi hagi un esdeveniment multitudinari amb gent forana que requereixi passar la nit a la ciutat, els preus s’enfilin de mala manera. Una de les conseqüències d’aquest fenomen és que alguns congressos internacionals ha decidit d’evitar Dublin, com és el cas de la Web Summit, una trobada dels gurús de la tecnologia que fa uns anys va plantar-se i va fer un trasllat cap a Lisboa, amb l’agreujant que el seu director general, Paddy Cosgrave, és dublinès.
I la darrera pujada desmesurada de tarifes va tenir lloc ara fa uns dies quan es van anunciar les dates de dos concerts del cantant de música country Garth Brooks, el setembre de l’any vinent, més concretament els dies nou i deu, tot i que encara que no s’ha confirmat oficialment, en farà tres més: l’onze, el setze i el disset de setembre. En aquest sentit, d’un dia per l’altre els preus van incrementar-se fins a un 200% i ara ja no es pot trobar cap habitació doble durant aquelles dues nits per menys de tres-cents euros.
Així doncs, ja han començat a sortir veus criticant el gremi hoteler per oportunista, com és el cas de Joe Costello, regidor municipal a Dublin pel Labour, que ahir, durant una intervenció al programa matinal The Pat Kenny Show, a l’emissora Newstalk, va assegurar entendre que els establiments apugessin tarifes, però sense arribar a aquest nivell tan exagerat, sobretot tenint en compte que Dublin ja és una ciutat força cara. Costello també va demanar a Brooks que fes un comunicat amb relació al tema.
Per la banda dels hotels, John Brennan, propietari del Park Hotel de Kenmare (Comtat de Kerry), va explicar que a principi d’any cada hotel ha de fixar una tarifa màxima i informar-ne a Fáilte Ireland, l’ens públic que regula el sector, i que això que pugin els preus quan hi ha un esdeveniment multitudinari és per la llei de l’oferta i la demanda i passa a tot arreu.
D’altra banda, demà a les vuit del matí, al portal Ticketmaster, es posaran a la venda les entrades per als concerts del nou i el deu de setembre i s’espera que volin en només uns minuts, com ja va passar l’any 2014, quan se’n van vendre més de quatre-centes mil per cinc concerts al Croke Park; de tota manera, hi va haver un estira-i-arronsa a diverses bandes, però amb els veïns de l’estadi de protagonistes principals, que van exigir que es complís la normativa que només permet tres concerts a l’any.
Llavors Brooks va dir que o en feia cinc o no en feia cap i al final va ser això darrer, fet que, òbviament, va provocar una forta decepció per a les hordes de fans de la icona del country, que els van trencar el cor i és que ja es veien amb barret de cowboy i fent passos cap a una banda i cap a l’altra al ritme de la música del d’Oklahoma. El serial va passar a la història com el Garth Brooks fiasco.
Escriu un comentari
Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).