Llista negra de Ryanair amb els murris del chargeback

Llista negra de Ryanair amb els murris del chargeback Un avió de Ryanair a l'aeroport de Dublin / Foto: Liffey

D’ençà del març de l’any passat les companyies aèries han travessat unes fortes turbulències, fins al punt que n’hi ha hagut algunes que han fet fallida i ja no han pogut tornar a aixecar el vol, i ara, que sembla que el sector comença a enlairar-se, n’hi ha que no deixaran passar cap oportunitat per a mirar d’obtenir ingressos d’on sigui i com sigui. Evidentment, en aquest camp Ryanair és sense dubte la que es mou millor i ja ha començat a mostrar maneres, o més ben dit, ha tornat a emprar algunes pràctiques d’ètica dubtosa.

En aquest sentit, el portal d’afers d’economia domèstica MoneySavingExpert ha informat que Ryanair ha prohibit de volar els qui durant els dies de restriccions no van agafar el vol en el qual tenien bitllet reservat, però que després, quan la companyia els va denegar el reembors dels diners, van demanar al banc o entitat gestora de la targeta de crèdit que fessin un chargeback, és a dir, que revertissin el càrrec que Ryanair els havia cobrat.

Segons MoneySavingExpert, que ha contactat amb tres afectats, Ryanair permet de fer la reserva sense cap problema, però quan hom vol fer el check-in o canviar el bitllet és quan no es pot avançar si abans no es paga l’import que el passatger va recuperar ara fa més d’un any via chargeback. D’altra banda, Ryanair ofereix el reembors del bitllet actual si el client li torna l’import del chargeback, tot i que el fet de no volar pot suposar de perdre molts diners en hotels, cotxes de lloguer i tota mena de serveis ja pagats a destinació.

Davant l’allau de crítiques, Ryanair, ja bregada en mil batalles d’aquesta mena, ha adduït que els vols havien sortit i això, segons les condicions de venda, els eximia d’haver de tornar els diners; un portaveu de l’empresa ha informat que a la llista negra del chargeback hi ha gairebé vuit-centes cinquanta persones, però també ha assegurat que els milions de passatgers que van demanar el reembors de manera correcta no s’han de preocupar.

Per la seva banda, alguns dels passatgers afectats asseguren que, si bé el vol va sortir, els governs dels seus països no permetien de volar si no era estrictament necessari i això va fer que, de facto, es prohibís de viatjar a tots aquells que volien anar de vacances.

Torna a dalt