Tarifes altes, possibles talls... s’espera un hivern calent

Tarifes altes, possibles talls... s’espera un hivern calent La factura elèctrica / Foto: Liffey

Meteorològicament parlant encara no se sap com serà l’hivern vinent, però metafòrica, s’espera força calent arran de diversos factors aliens a la climatologia, com la pujada de les tarifes, que de ben segur també farà pujar el descontentament de la població, i pels possibles talls en el proveïment d’energia per als cinc hiverns vinents anunciats per Eirgrid, l’ens que gestiona la xarxa elèctrica, tot i que el govern ha volgut tranquil·litzar la població assegurant que la situació es resoldrà d’aquí a cinc anys amb la construcció de noves infraestructures.

De tota manera, segons Pat Cregan, director de DE Power, durant les darreres setmanes hi ha hagut un notori augment de la demanda de generadors elèctrics, passant de dues o tres sol·licituds d’informació a la setmana a entre vint i trenta cada dia, essent la majoria de clients potencials gent que treballa des de casa i que no vol quedar desconnectada, a banda, òbviament, de l’inconvenient de no tenir electricitat, una situació per a la qual bona part de la població, molt habituada a les comoditats de la societat moderna, no està preparada.

Pel que fa a les tarifes, Electric Ireland, l’antic monopoli estatal que amb 1,1 milions és la companyia energètica amb més abonats, ha anunciat un augment del preu de l’electricitat i del gas del 9,3% i del 7%, respectivament, amb l’agreujant que no fa gaire que ja havia apujat tarifes. També SSE Airtricity i Bord Gáis Energy, dos peixos grossos del mercat energètic, han aplicat pujades enguany, és a dir, que és una pràctica generalitzada del sector en línia amb la conjuntura internacional.

Així doncs, amb aquest panorama, alguns portals que comparen preus entre proveïdors, com bonkers.ie, han aconsellat als consumidors que facin una mica de recerca i mirin de canviar de companyia, assegurant que hi ha una lluita molt ferotge per a robar-se clients entre competidors i això fa que, durant el primer any, gràcies als descomptes de benvinguda que ofereixen a fi de convèncer els abonats a fer el salt, es pugui aconseguir un estalvi anual d’entre el 30% i el 40%.

D’altra banda, no tot són males notícies i als clients de Bord Gáis Energy que no puguin pagar la factura durant els mesos més freds, no se’ls tallarà el proveïment, satisfent així una reivindicació de les ONG que treballen amb gent sense recursos, com Saint Vincent de Paul; una altra opció és la d’Electric Ireland, que permet de pagar de manera flexible al llarg de l’any, traslladant part de la factura dels mesos d’hivern cap a l’estiu i fent que els imports pagats cada dos mesos siguin força semblants i estables.

Font: RTÉ i Newstalk

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt