Benestar Social celebra la gran setmana de la paga extra

Benestar Social celebra la gran setmana de la paga extra Una mica de xavalla per al Christmas Bonus / Foto: Liffey

Irlanda té un més que generós sistema de subsidis, fins al punt que hi ha gent que en fa un estil de vida i no treballa mai, cobrant-ne per tota mena de raons com no tenir ingressos, per tenir fills, per alguna minusvalidesa o per cuidar un familiar. A més, n’hi ha que viuen en un habitatge social pagant el lloguer de tant en tant, amb l’agreujant que hi ha llogaters que exigeixen a l’administració local propietària de l’immoble que faci -i de manera immediata- els treballs de manteniment quan hi ha algun problema.

Tornat als subsidis, aquesta setmana el departament de Benestar Social, que és l’ens públic que els gestiona, tindrà un magnífic detall amb l’1,6 milions de beneficiaris d’un ampli ventall d’allowances* i benefits** puix que hi haurà... trinco, trinco... paga doble amb el popularment conegut com a Christmas Bonus que, d’altra banda, no es pagava durant l’anterior crisi econòmica, tot i que el cobrament de mitjan desembre s’avançava una setmana. Podeu veure la llista de subsidis agraciats, que inclou els més habituals així com d’altres que no són tan coneguts, AQUÍ.

El Christmas Bonus també es pagarà als beneficiaris del subsidi pandèmic -el PUP-, que actualment té una mica més de tres-cents mil receptors, per la qual cosa la factura d’aquesta setmana per a Benestar Social s’enfilarà fins als noranta-tres milions d’euros. Globalment, incloent-hi la paga doble de tots els subsidis, l’Estat tindrà un cost extra de gairebé quatre-cents milions d’euros respecte a una setmana normal.

De tota manera, el PUP ha tornat a estar envoltat de controvèrsia perquè amb la reobertura de la setmana passada després del segon confinament, hi va haver molts beneficiaris que tenien la temptació de continuar a l’atur tot i poder treballar i és que per als que cobren un PUP de 350 euros -que és el màxim-, amb la paga extra són 700, un import que, per a alguns sectors com el comerç o l’hostaleria, és superior al salari per a bona part dels treballadors.

Així doncs, la ministra de Benestar Social, Heather Humphreys, va sortir al pas assegurant que els qui havien cobrat el PUP durant la setmana del divendres 27 de novembre al dijous 3 de desembre, cobrarien la paga extra. També hi ha hagut casos de gent que va començar a treballar abans, preparant la reobertura de les botigues, tot renunciant al Christmas Bonus.

*Subsidi assistencial: relacionat amb els recursos econòmics de cada persona.

**Subsidi universal: tothom els rep independentment de les circumstàncies personals o dels recursos econòmics.

 

Torna a dalt