No tot són males notícies, el carburant és més barat

No tot són males notícies, el carburant és més barat Tub d'escapament contaminant / Foto: Liffey

Ja fa setmanes que arran de la crisi provocada pel coronavirus gairebé totes les notícies són sempre negatives, a banda del fet que només es parli sobre el mateix tema, cosa que ha convertit bona part de l’espai a tots els mitjans de comunicació, tant en paper com als digitals, en un inacabable monogràfic de la Covid 19.

Tanmateix, de tant en tant apareix alguna notícia positiva entre tanta desgràcia i foscor, com és el cas del preu del carburant, un tema que, paradoxalment, en èpoques normals no acostuma a ser una font d’alegria per als soferts automobilistes, que també són víctimes de l’espiral a l’alça sense aturador del preu de l’assegurança i de l’impost de circulació.

En aquest sentit, el preu del carburant ha patit una notable davallada d’ençà de l’inici del 2020: en només tres mesos el preu mitjà per litre de benzina ha passat d’1 euro amb 44,5 cèntims a 1,269 i el dièsel, que continua sent el carburant més utilitzat pels conductors irlandesos tot i ser el més contaminant, ha passat d’1,359 euros a 1,169. Això suposa un alleujament, si més no econòmic, per a tots els qui treballen en serveis essencials i han de desplaçar-se amb cotxe, com el personal mèdic.

Per la seva banda, AA, l’associació d’automobilistes amb més associats a Irlanda i que ha fet l’estudi comparatiu de preus, ha afirmat que la inestabilitat i el descens de la demanda ha tingut un impacte molt rellevant en el preu actual però, Connor Faughan, director d’Afers del Consumidor a AA, assegura que no saben com serà la situació econòmica d’aquí a unes setmanes o mesos, tot i que en cas que es mantingués el confinament, seria lògic que el preu continués baixant o, com a molt, només patís petites variacions.

Font: Irish Examiner

Torna a dalt