El primer anunci del Toy Show cotitza a 78.500 euros
Cada campanya nadalenca, entre final de novembre i principi de desembre, hi ha un divendres al vespre en què el Late Late Show, el programa més longeu de la televisió pública irlandesa RTÉ, canvia el format i fa un repàs a un ampli ventall de joguines, esdevenint el Late Late Toy Show. Durant la durada del programa, el presentador, que durant els darrers deu anys ha estat Ryan Tubridy, conegut popularment com a Tubs, va mostrant joguines envoltat de nens i també hi ha actuacions i convidats especials.
I si el Late Late Show és un clàssic del divendres al vespre, el Late Late Toy Show encara ho és més i hi ha bufetades per aconseguir una de les 230 entrades disponibles per poder assistir al programa en directe. De tota manera, per a qui no tingui la sort de poder-hi anar, evidentment, hi ha l’alternativa de la televisió, que és el que fa un 88% dels nens irlandesos, segons les dades d’audiència, acompanyats dels seus pares, fent que l’audiència estimada sigui de més d’un milió i mig de teleespectadors, o un 72% de quota de pantalla.
D’altra banda, RTÉ ja fa anys que passa per una situació econòmica delicada i ara vol aprofitar la popularitat del Late Late Toy Show per a fer caixa amb els anunciants interessats a promocionar els seus productes davant d’aital audiència. En aquest sentit, la cadena ofereix el paquet Platinum a 78.500 euros, donant dret al primer anunci de la primera pausa publicitària del programa, tant a la tele com via internet, on s’estima que hi ha unes 150.000 connexions.
L’any passat, el mateix paquet costava 55.000 euros i qüestionada sobre l’augment de preu, una portaveu de la cadena ha assegurat que no hi ha hagut cap increment sinó que l’any passat no s’oferia la part digital, és a dir, que s’ha amalgamat el que l’any passat es venia per separat. La portaveu ha aprofitat l’ocasió per a recordar que és el programa número d’RTÉ i que aplega tota la família davant de la tele.
Tornant als paquets, el següent és el Gold, que per la bagatel·la de 59.500 euros dóna dret al primer anunci de la segona pausa, a la tele i a internet. Després hi ha el Premium, per 57.000 euros, que dóna la primera plaça a la tercera pausa. També hi ha el popular prize giveaway a tota l’audiència del plató, és a dir, un obsequi per a tots els presents; en aquest cas, el cost és de 10.000 euros més els obsequis, que han de tenir un valor mínim de 150 euros -320 obsequis a 150 euros = 34.500 euros en total-.
Pel que fa a les joguines i llibres que es mostren al Toy Show, la tria la fa l’equip editorial del programa basant-se en les darreres tendències del moment.
La cita, el divendres 29 de novembre al vespre i com ara fa uns dies Ryan Tubridy va dir als oients al seu programa de ràdio: “si aquell dia us han convidat a un casament, digueu-los que no hi podeu anar”.
Font: Irish Independent