Irlanda farà ús de grans vaixells per a esquivar el Brexit

Irlanda farà ús de grans vaixells per a esquivar el Brexit L'MV Laureline amarrat al port de Dublin / Foto: Dublin Port Company via FB

Mentre continua la sotsobra a Westminster, amb la premier britànica Theresa May intentant que els diputats de la Cambra dels Comuns li aprovin la darrera versió del Brexit Deal, sorgida d’esmenar repetidament el seu pla inicial de sortida de la Unió Europea acordat amb la resta de socis comunitaris, Irlanda es prepara per a reduir al màxim l’impacte del divorci, atès que les economies irlandesa i britànica, malgrat una història difícil, sempre han estat molt interrelacionades.

A més, també cal tenir en compte el factor geogràfic i és que fins no fa gaire, per raons logístiques òbvies, bona part de les exportacions irlandeses que no sortien per via aèria passaven pel que es coneix com a landbridge (pont terreste), és a dir, que mercaderies que van dels ports irlandesos de Dublin i Rosslare (Comtat de Wexford) cap al continent, transiten per la Gran Bretanya, salvant el darrer obstacle geogràfic, el Canal de la Mànega, fent servir, majoritàriament, l’Eurotunnel. Es calcula que, cada any, per aquest landbridge hi passen uns 150.000 camions irlandesos, que transporten uns tres milions de tones de mercaderia.

De tota manera, durant els darrers anys, les rutes marítimes que esquiven el Regne Unit han augmentat considerablement i ara ja superen dues vegades i mitja el volum de mercaderies de les rutes que fan servir el pont terrestre britànic. I evidentment, amb el Brexit es preveu que la tendència s’acceleri perquè tant els ports com les navilieres ja fa temps que treballen per a augmentar la capacitat de càrrega de les rutes directes des d’Irlanda cap al continent.

Curiosament, el 29 de març, conegut com a Brexit Day perquè havia de ser el dia en què, en principi, el Regne Unit havia d’abandonar la Unió Europea, la naviliera luxemburguesa CLdN va fer salpar des del port belga de Zeebrugge el vaixell MV Laureline, un superferri de gran capacitat amb un lineal de 5.400 metres per a camions, que s’afegeix als altres dos que la mateixa companyia té a Dublin i que permetrà de tenir un potencial de set trajectes per setmana, cap a Zeebrugge i Rotterdam. Segons un portaveu de CLdN, han pres aquesta decisió després d’analitzar la situació a llarg termini.

Els altres dos vaixells de CLdN que donen servei des de Dublin són l’MV Celine, el més gros del món per a trajectes curts en modalitat Ro-Ro (Roll-on, Roll-off: es carrega amb camions entrant al vaixell i no mitjançant grues dipositant-hi contenidors), que té una llargada de 235 metres i un lineal de 8.000 metres; va començar les operacions a Dublin l’abril de l’any passat. L’altre vaixell, el primer que els luxemburguesos van fer arribar a Dublin, va ser l’MV Mazarine que, amb un lineal de 2.900 metres, opera des de la capital irlandesa des del 2010.   

Escriu un comentari

Assegura't que emplenes tota la informació requerida, marcada amb asterisc (*).

Torna a dalt