Decomissen 750 litres de sangria al port de Rosslare

Aquest passat dilluns, el port de Rosslare (Comtat de Wexford), que juntament amb el de Dublin és un dels que té més tràfic de persones i mercaderies, va celebrar la Gran Festa de la Sangria gràcies a la descoberta de 750 litres d'aquesta beguda. El beuratge estava envasat en recipients on hi havia una etiqueta que deia que era suc de taronja, 100% natural, que és el que també s'havia declarat a les autoritats duaneres.
La mercaderia, amb origen a l'Estat espanyol i que va arribar amb ferri a Irlanda en un camió procedent de França, hauria tingut un valor de mercat d'uns 10.400 euros, cosa que hauria suposat una pèrdua a Hisenda d'uns 5.000 euros puix que no s'haurien ingressat els altíssims impostos que graven l'alcohol a la República d'Irlanda, uns dels més alts de tota la Unió Europea.
La descoberta del carregament de sangria forma part d'una operació de les autoritats duaneres que té l'objectiu d'interceptar alcohol i tabac il·legal destinat al mercat negre. En aquest sentit, Hisenda ha fet una crida a la col·laboració ciutadana demanant que es denunciï qualsevol delicte relacionat amb el contraban al telèfon confidencial 1800 295 295.