Els bevedors de te Lyons amb l'ai al cor pel Brexit

Durant les darreres setmanes la multinacional Unilever ha batallat amb les gran cadenes de distribució del Regne Unit, la majoria de les quals amb establiments a Irlanda, intentant apujar el preu dels seus productes a fi d'amortir la pèrdua de valor de la lliura esterlina, que s'ha depreciat arran de la incertesa generada pel vot favorable al Brexit en el referèndum celebrat el passat 23 de juny. Segons Unilever, la caiguda de la lliura ha incrementat els seus costos a l'hora de fabricar i distribuir els seus productes.
Pel que fa a Irlanda, el grup Musgrave, propietari de la cadena líder SuperValu i de l'extensa xarxa de botigues Centra, ha emès un comunicat reconeixent que també manté una disputa amb Unilever a causa de l'augment de preus, que ha titllat d'injustificat. Segons Musgrave, la pèrdua de valor de la lliura hauria de beneficiar el consumidor irlandès, no pas el contrari, i en aquest sentit treballen amb tots els seus proveïdors per tal de passar aquesta rebaixa a la clientela.
Les negociacions entre Musgrave i Unilever continuen però la cadena de supermercats ha alertat que depenent de com vagi la cosa alguns productes podrien patir problemes d'estoc. Això podria generar un gran impacte en els hàbits de les hordes d'irlandesos que beuen te Lyons, una marca d'Unilever, i és que el país es divideix nítidament en dues meitats, els que beuen te Lyons i els que beuen te Barry's.
També podria causar inconvenients als que cada matí es buiden mig pot de desodorant Lynx (Axe a Catalunya) a fi d'arribar ben perfumats a la feina, tot i que en aquest cas, els seus companys hi podrien sortir guanyant.
URL curta: bit.ly/2dbc2WV