Quatre divendres musicals a la terminal 2 de l'aeroport
Per l’aeroport de Dublin passa molta gent, de fet, massa gent i tot, perquè enguany s’ultrapassarà el límit permès de trenta-dos milions de passatgers anuals; i amb tant de públic, els responsables de l’aeroport i l’Organització Irlandesa de Drets Musicals (IMRO) han signat un acord de col·laboració a fi d’amenitzar -o no- l’arribada o la sortida dels passatgers de la terminal 2 amb sessions de dues hores -dues bandes, una hora cada una- durant quatre divendres, del 27 de setembre al 18 d’octubre.
Segons Breffni Banks, director de Màrqueting i Associats de l’IMRO, l’objectiu de la iniciativa, anomenada T2: Sounds of Home, és donar a conèixer alguns artistes locals emergents i amb molt de talent a una audiència internacional i alhora oferir-los una plataforma de promoció excepcional, a banda de millorar l’experiència dels usuaris, que trobaran una mica de caliu i de ritme en l’habitual fredor aeroportuària.
Per la seva banda, Graeme McQueen, cap de Relacions amb els Mitjans de la Dublin Airport Authority (daa), l’ens que gestiona l’aeroport, explica que les desenes de milers de persones que cada dia entren i surten per les portes de les terminals generen escenes amb tota mena d'emocions, des d'adéus plorosos fins a retrobaments feliços i tot el que hi ha entremig; així doncs, McQueen assegura que aquesta iniciativa és la millor manera de posar una banda sonora per a aquests moments tan especials.
Canviant de tema, però romanent a l’aeroport de Dublin, continua el debat sobre si s’hauria d’emprendre alguna acció urgent a fi d’augmentar el límit anual de trenta-dos milions de passatgers i és que hom preveu que enguany en siguin trenta-tres, fet que obligarà a reduir dràsticament el nombre de seients disponibles durant la temporada baixa, d'octubre a març.
En aquest sentit, el proppassat vint-i-u de setembre, Ryanair, la companyia aèria que mou més passatgers a l’aeroport de Dublin, va anunciar que suprimia disset rutes de la capital irlandesa i que traslladaria dinou avions -dels més moderns, de baixes emissions i menys sorollosos- cap a altres aeroports.
En el comunicat, la companyia no només criticava el límit anual de passatgers, sinó també un augment de taxes aeroportuàries del 45%, uns ingressos extra que, segons Ryanair, es destinaran a projectes inútils, com un túnel de càrrega per sota d’una de les pistes, que podria costar 250 milions d’euros, en lloc d’ampliacions de les terminals actuals, que és el que es necessitaria en cas que la daa aconseguís d’incrementar el límit de passatgers anuals fins als quaranta milions.
The perfect welcome for those arriving into T2 yesterday, as @Keywestofficial kicked off #T2SoundsofHome ??@IMROireland #irishmusic #keywest #ireland #dublin #airport #musicband #irishband pic.twitter.com/XcNmKktCVP
— Dublin Airport (@DublinAirport) September 28, 2024