Sinéad O’Connor podria trencar la norma dels vint anys

Sinéad O’Connor podria trencar la norma dels vint anys La cantant Sinéad O'Connor / Foto: @SineadOConnor via FB

Dublin té un ampli ventall d’estàtues que recorden tota mena de personatges que hi han tingut un impacte, sobretot polítics, però també artistes que van fer de la capital irlandesa una ciutat de música i de cultura; és el cas de dos cantants amb una icònica cabellera: Luke Kelly -que té dues estàtues- o de Phil Lynott, plantat amb la seva guitarra davant del pub Bruxelles, a tocar de Grafton Street. Amb tot, qui vulgui tenir una estàtua a Dublin -sigui qui sigui, aquí no hi ha tractes de favor- ha de complir una condició: haver estat mort, pel cap baix, vint anys.

Tanmateix, ja fa temps que n’hi ha que miren de canviar aquesta norma a fi d’homenatjar icones de la música traspassades i que troben que és injust que hagin d’esperar dues dècades per tenir una estàtua a la ciutat. El darrer cas és el de la cantant Sinéad O’Connor, que va morir a Londres el vint-i-set de juliol de l’any passat, a cinquanta-quatre anys, segons l’autòpsia feta pública recentment, arran d’una infecció respiratòria agreujada per l’asma.

En aquest sentit, James Geoghegan, batlle de Dublin, ha dit que hi hauria d’haver una exempció per a casos com el d’O’Connor, una demanda a la qual s’hi han afegit alguns consellers municipals i és que seria un doble homenatge per a la cantant: primer perquè se la recordaria com la gran artista i activista social que va ser i segon perquè es trencaria la norma, una cosa que O’Connor va fer molt sovint al llarg de la seva vida, en alguna ocasió amb un cost molt alt, com quan va trencar una foto del Papa Joan Pau II en el videoclip de la cançó Nothing compares to you.

Curiosament, fa uns dies, el Museu de Cera de Dublin va descobrir una figura d’O’Connor (tweet a sota), però com sol passar amb moltes figures de cera, sembla que n’hi va haver uns quants que la van trobar massa trencadora o no ajustada a la realitat i l’allau de crítiques a les xarxes socials va fer que el museu decidís de retirar-la acceptant que no complia els alts estàndards de la institució, tot i que havia estat obra del prestigiós PJ Heraghty, un artista amb una carrera de més de quaranta anys en aquest àmbit i que havia previst de jubilar-se després de fer la figura d’O’Connor.

 

Torna a dalt