Phoenix Park sense autobús perquè no passa per la porta
A banda dels busos turístics que recorren la llarguíssima i rectilínia Chesterfield Avenue de punta a punta, pel dublinès Phoenix Park no hi circula cap ruta de Dublin Bus, tot i que, en principi, això hauria d’haver canviat aquest passat dilluns amb l’inici d’una prova pilot d’una línia que uniria l’estació de Heuston amb la de Broombridge, que són dos nusos ferroviaris de certa importància, sobretot la primera, perquè tenen tren i tramvia.
Els autobusos de la nova línia havien de sortir per la Cabra Gate, situada a la banda nord del parc i que permet accedir a Blackhorse Avenue, però no s’havia tingut en compte que no hi ha prou espai per a fer-hi passar un vehicle d’aquestes característiques; així doncs, l’entrada en servei de la línia s’ha posposat, generant una forta decepció a l’Oficina de Treballs Públics (OPW), l’ens que gestiona el parc, que ha demanat a la National Transport Authority (NTA) que hi trobi una solució tan aviat com sigui possible.
En aquest sentit, l’OPW ha explicat que no és la seva feina conduir ni posar autobusos i que volen que aquest servei tiri endavant després de tota la inversió -tant en temps com en diners- feta a l’hora de dissenyar una ruta pel parc, recordant que les portes d’accés són una estructura protegida i que no es poden tocar, per la qual cosa assegura que l’NTA haurà de posar els recursos econòmics necessaris per a proveir la línia amb vehicles aptes, és a dir, que puguin passar per la porta sense modificar-la.
Així doncs, per ara, arran d’aquest imprevist, la Cabra Gate romandrà oberta, tot i que havia de tancar-se al trànsit privat a partir d’aquest dilluns passat i ser d’ús exclusiu per a autobusos de la nova línia, una mesura emmarcada en el nou plantejament de gestió del trànsit d’aquest parc urbà, que és el de més superfície de tot Europa, on s’hi inclou un sistema de circulació de sentit únic i un límit de velocitat de 30 km/h.
Font: The Irish Times